HTML

Edit száguld cél felé

Friss topikok

Címkék

Az Ultrabalaton egy biciklis kísérő, avagy az Én szemszögemből

2014.06.07. 15:53 tide900

Durván egy 10 hónappal ezelőtt meséltek nekem először az Ultrabalatonról. Tetszett nagyon, és teljesen be voltam sózva hogy nekem is mennem kell idén. Majd utána néztem és láttam azt, hogy van ennek biciklis része is. Egyértelmű volt , hogy mivel a fő sportágam a bicikli így akkor biciklisként indulok neki a távnak, hiszen nagy álmom az hogy lássam azt hány óra alatt tudom körbetekerni a tavat egyedül.

December környékén láttam, hogy Balogh Ádám biciklis kísérőt keres, és úgy döntöttem , hogy bevállalom, nem gondoltam át ezt ma már biztosra állíthatom. Több szempontból bántam meg ezt a döntést, de ez csak az Ub-n lett világos számomra.

Talán március vége lehetett , mikor éreztem azt, hogy lehet ezt az álmot el kell engednem, hiszen nem tudtam készülni még semmit, nem is mentem soha futó tempóba. Az elmúlt egy- két évben inkább a sebességem próbáltam magasabb fokozatba helyezni, és az edzéseimet is ilyen jellegűre terveztem meg. Jeleztem Ádinak is , hogy ha tud szerezzen új kísérőt akkor szerezzen, mert annyit voltam beteg, hogy félek nem fog menni. Majd mondta ez már késő, illetve megbeszéltük hogy ha jól leszek akkor elindulok vele természetesen, hiszen ha valamit megígérek azt próbálom betartani.

Szerencsére egyre jobban lettem , és elkezdhettem edzeni. Húsvét előtt még Ádival is sikerült edzeni. Nagyjából Ub előtt egy hónappal elkezdtem úgy edzeni , hogy fizikailag felkészüljek erre a versenyre. Azt már tudtam, hogy fizikailag nem kis feladatot választottam, hiszen futó tempóban tekerni 16 órát sem volt puha dolog, de ha 30 ban azt hiszem még nagyobb kihívás lett volna.

Nem vagyok egy izgulós fajta, és nem is igen foglalkoztam mással , Ádám mondta  a szállást elintézi , így igazából nyugodtan elvoltam hogy minden rendben lesz . Hazafele kértem meg sógorom hogy majd jöjjön el értem , mert arra felkészültem , hogy nagyon nem leszek toppon. Egy héttel a verseny előtt viszont el kezdtem aggódni, hiszen szállásom még nem volt nem tudtam semmit és igazából itt kezdtem érezni azt hogy lelkileg túl vállaltam magam. Úgy éreztem , hogy Ádámnak ez egy a sok közül, és nem igazán éreztem azt hogy nagyon fontos lennék én oda. Egy héttel előtte még ö sem tudott infót adni a szállásról, kedden tudtam meg hogy van hol aludnom és péntek délben mentünk le, szóval két napom volt hogy megnyugodjak, hogy minden rendben.  

Eljött a péntek amit már vártam , Nitro Tommal mentem le Balatonra , amit köszönök neki.  Jót beszélgettünk kicsit jobban megismerhettem . Lent megvártuk a többieket, én Ádit hogy bejussak a szállásomra, Ö meg a csapattársait.

Megérkezett megkaptam az első komolyabb hideg zuhanyt , nem az hogy szobám nincs külön, de még ágyam sincs külön (jelezném nem vagyok finyás szívesen aludtam volna egy szobába vele de aztán stop)!  Szóval a délután hátralevő részét nem azzal töltöttem, hogy készüljek lelkileg a tekerésre, hanem azzal töltöttem el hogy megnyugtassam magam hogy túl élem.  Kevesen ismernek úgy igazán, de azért az biztos sok ember tudja rólam , hogy nem nyílok meg könnyen , és még nehezebben engedek bárkit is közel magamhoz, így ez engem még nagyobb sokk hatásként ért , hogy így alakult. Köszönöm Marcsinak, hogy velem volt és próbált jó kedvre bírni és ezt így kicsit helyre hozzni. Ha ő nincs ott akkor azt hiszem kint aludtam volna  a parton :). Maga az este és a tészta party jó volt, sok emberrel találkoztam , sok új embert ismertem meg aminek örültem nagyon. 

uj_1.jpg

 

Próbáltam viszonylag korán lefeküdni, aludni az ismert okok miatt annyira nem sikerült, és a reggelemet meg nem is szeretném szavakba önteni, alig vártam, hogy a biciklimre üljek és neki menjek az előttem álló napnak. Még verseny előtt sokan megkerestek és közel 5 telefonszámot zsebeltem be , ami akkor számomra egyáltalán nem jelentett semmit hiszen úgy gondoltam nem is less rá szükségem.

Megindultam, mivel nem emlékeztem hogy kifele egy nagyobb emelkedőn kell menni így nem váltottam, elég rendesen meg is szívattam magam, de aztán mentek a dolgok ahogy én azt fejben elterveztem, minden dolgot a fejembe félre tettem, és oda figyeltem  Ádámra. Jól haladtunk, talán egy kicsit túl jól is. Szerettem menni biciklizni, és látni körülöttem a sok egyéni indulót, látni ahogy küzdenek ahogy elszántan futnak , frissítenek futnak….

fut.jpg

Úgy indultam el este hogy bepakoltam a táskám, váltóruha, Ádámnak egy halom gél meg frissítés, nekem szerszámok, elsősegély csomag minden ami kellhet. Nem vittem plusz vizet, nem vittem plusz kaját hiszen Ádám mondta majd lesz bolt megtudok állni. Jött a következő hideg zuhany, bolt az volt ha nem is olyan sok de nem tudtam kiállni aminek több oka volt. Egyik hogy a teljesen felszerelt biciklit nem hagyhattam ott sehol sem. Másik ok az meg az hogy , kiállok, majd egy olyan tempóval kell vissza hoznom a lemaradt távot, hogy nem akartam az energiáimat erre feltenni , tartalékoltam. Itt ezen a ponton mikor felismertem , hogy mi is a helyzet egy kicsit elszállt az agyam ismét, viszont olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy nagy csapathoz a dk team-hoz  tartozom, és konkrétan annyi ember figyelt ránk, hogy ez volt a segítségem ebben a helyzetben. Ezúton is köszönöm, a vizet az izót, a kaját amit kaptam tőletek. Itt már jól jött az első telefonszám hiszen így lett energia italom és ételem is első körben , hogy megkértem egy váltós futót hogy szerezzen nekem vmt.

Káli medencében érve jött egy újabb , hiba ami inkább volt technikai hiba mint felkészülési vagy személyes. A pedálam középső része kitört, nyomta  a talpam használni tudtam még de félő volt hogy ketté törik. Itt szintén egy egy csapattárs sietett segítségemre, és úgy tűnt a hibát sikerült is orvosolni.Egészen éjfélig szuper volt a maga módján, majd megadta magát.

Összeségében, nem volt könnyű fizikailag de azt kell hogy mondjam, 119km mentem 16 óra alatt, a fenekem nem fájt , az ülésem szuperül levizsgázott. Elfáradtam de még csak komolyabb izomlázam sem lett, így azt gondolom a felkészülésem sikeresnek mondható.

 

A verseny feladásáról

Nem igazán szeretek mellé beszélni, és amit érzek azt megmondom minden helyzetben. Sok dolgot megtanultam, de az egyik legfontosabb az az hogy nem ülök biciklire úgy hogy nem ismerem a futót . Sok jó dolgot hallottam Ádiról, tudtam hogy rengeteget fut, tisztelem azért hogy ennyit fut, és hangsúlyozni szeretném azt hogy én 5km sem tudnék így lefutni.

Viszont én azt gondolom, hogy  a verseny föladása részben azon múlott hogy , nem csak a szállást és a frissítésemet, de úgy igazából magát az Ub-t is félvállról vette. Azt gondolom, az emberi szervezet csodákra képes, de ezekkel a csodákkal nem szabadna visszaélni , mert így üt vissza. Legjobb tudomásom szerint, Ádám futott Sárváron 24 órát, aztán rá egy hétre kb. 6 napot futott 4xx km-t , ha jól tudom ott is csonthártyagyulladása volt.  Majd megfutotta  a Kékest , és egy hétre rá meg neki ment az Ub-nek. Az ub-t csonthártyagyulladás miatt adta fel, ami ha jól számolok kb. két héttel azelőtt is jelentkezett. Kérdem én okos ötlet volt neki menni a Kékesnek, majd az Ub-nak? Illetve hogy van –e jogom ezt a kérdést feltenni vagy akár csak gondolkodni rajta, de úgy gondolom hogy nekem is volt egy álmom , körbe menni, szeretem a kihívásokat így a nehezebb utat választottam.

Egy héttel előtte , megfordult a fejemben az hogy kiszállok, nem önszántamból, hanem mert ezt amit én itt éreztem ezt más is érezte és látta. Megkérdeztem hogy, végig fogja –e csinálni, Ő azt mondta igen, nem tettem mást csak hittem benne , hiszen jól tudom, hogy régi álma . Hittem benne és végig támogattam őt, teljesítettem minden kérését , próbáltam oda figyelni rá, hogy rendesen frissítsen .

Azt gondolom hogy minden tőlem telhető dolgot megtettem így ismeretlenül is, hogy a verseny sikeres legyen számára. Remélem egyszer majd felnősz a feladathoz Ádi és végig csinálod, hiszen szerintem ez már nem csak a Te álmod, hanem az összes neked szurkoló emberé is.

Köszönöm a nehézbombázóknak, hogy segítettek , és nem volt számukra kérés , hogy segítsenek-e nekünk. A maguk megtette távja mellet , eljöttek értünk éjjel, és konkrétan körbe ugráltak többen, és próbáltak segíteni. Nekik köszönhetem azt hogy nem mínuszosan zártam az Ub-t lelkileg, hiszen volt részem abban hogy a maradék 90km- en végig kísérhessem őket.

Jövőre is ott leszek, hogy milyen státuszban nem tudom még, de egy biztos ! :)

 

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://editfut.blog.hu/api/trackback/id/tr466284902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrea Kutvölgyi 2014.06.07. 18:58:53

Ùgy gondolom,hogy az a versenyző,aki egy 212 km-es verseny 58. kilomèterènèl vìgan fröccsözik ès /vagy pàlinkàzik,az nem akar cèlba èrni,nem tiszteli sem a versenyt, sem a kìsèrőjèt,ès nem

èrdemli meg,hogy cèlba èrjen.m

Baduka 2014.06.08. 15:48:04

Kemény vagy Edit és kemény a verseny is. Én is sokat bringázok, de ezt nem vállaltam volna fel, mert hatalmas falat. Sajnálom, hogy a te álmod egy évet tolódott, de meg lesz az. Addig is túrázzunk együtt továbbra is :-)

Á. Krisztina 2014.06.08. 16:12:34

Ebből az írásból kimaradt néhány lényegi dolog, de nekem nem tisztem Edit helyett beszélni, ha akarja, majd kiegészíti.
Úgy gondolom, hogy felkészületlenül, sérüléssel bajlódva nekiindulni egy ilyen versenynek felelőtlenség. Alkoholt fogyasztani és azt követelni egy ilyen verseny közben felelőtlenség. Az, ami történt, nagyfokú tiszteletlenség a kísérővel szemben, akinek fontos volt ez az esemény, aki hónapokat készült rá, hogy teljesíteni tudja a vállalt feladatát. Nem maga miatt nem sikerült.
Tudom, hogy Ádi nagy példaképe sok embernek, sokan drukkolnak neki, én is felnéztem rá sokáig, amíg DK-s voltam (már nem vagyok, ennek is oka van). Jó lenne, ha nem dugná a homokba a fejét mindenki, hanem felismerve a problémát segítene a csapat a megoldásban. Csak úgy, ahogy a szlogenben foglalva van...
Edit, emberileg is jelesre vizsgáztál a szememben, remélem, egy év múlva teljesül az álmod és kihúzhatod az UB-t a bakancslistádról!

Dr_utcai_arcos 2014.06.08. 16:48:50

A sok kedveskedő megjegyzés mellé, leszek én a gonosz. Ha azt mondja, ugorj a kútba, félúton elkapnak, gondolkodás nélkül ugrottál volna? Nem tudtad hol fogsz aludni, nem ismerted az utat, nem volt kajád, nem készültél technikai hibára, nem sok ezt mind a futótársra zúdítani? Ha nekem a legjobb barátom szervezi a dolgokat egy túrán, akkor is utána nézek én is, meg felhívom, lelevelezem vele a részleteket stb, nehogy egy idegennel...

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.06.08. 19:06:37

Nem irigyellek! Amikor egy héttel az UB előtt nem volt szállásotok, a sarkadra kellett volna állnod és intézkedni.
Jövőre gyere futva, úgy az igazi! :)))

tide900 2014.06.08. 19:24:17

@Dr_utcai_arcos:
Kedves Valaki!
Először is , készültem technikai hibára, de nem tudom te mennyit biciklizel vagy mennyit nem de mutass nekem olyan biciklistát aki még egy pedált is és az ahhoz való kulcsot is magával viszi, tudom miről beszélek komoly szerszám készlettel vágtam neki, gyerek korom óta biciklizek ... köszi , a szállást a futom mondta elintézi, kerestem öt és próbáltam lekommunikálni vele hidd el, nem ment. Előtte egy hónnappal kértem üljünk le beszéljük át hogy én mire számíthatok, szállás, mint saját frissítés, és lehetséges felmerülő problémák...erre ő nem tudott időt szánni. hidd el nekem hogy készültem erre a versenyre, és igen ha idegen helyre indulok muszáj egy kis bizalmat táplálnom az emberek iránt. És igen Az előtted szóló jól ismer engem, és végig kísérte a felkészülésemet erre a versenyre minden szempontból. Ismer kimaradt részleteket, mint pl. ezt is hogy kértem a futómat szánjon rám előtte egy pár órát. Illetve ha már itt tartunk intéztem magamnak szállást, viszont volt bennem annyi , /kérdés hogy mulyaság vagy éppen tisztelet,/ hogy mikor ez kiderül, nem csaptam oda Ádinak hogy szevasz kössz hogy elintézted de ultra gáz, és én pakolok húzok a másik szállásra, mert úgy voltam vele nem fogom felzaklatni, nem ismerem nem tudom hogy hatot volna ez rá vagy éppen az előttünk álló 30 órára.Egy 212 km - es futásra készült , miért én zaklassam fel, miért kelljen ezen is agyalnia hogy na elrontott vmt. köszi a hozzászólásod gondolom egyikünket sem ismered... pacsi

2014.06.08. 20:04:44

Egy 30 órás versenyhez miért kell szállás? Nem egyben nyomták le a futók?
Futót követni bringával kihívás, mert igen unalmas olyan lassan gurulni. Engem is próbált egy UB-s induló rábeszélni, de nem vállaltam.
Ennél a tempónál hogy tudsz pedált törni? Láncszakadást, fogaskerék fogtörést már láttam (persze nem 10 km/h-s sebességnél síkon), de pedáltörést még nem. Milyen pedál volt? Műnyag?

tide900 2014.06.08. 20:12:00

@kasza003:
Előtte kellet valahol aludni logikusan , igen műanyag, és akkor a következő kedves hozzászólás elébe sietnék... azért volt műanyag mert spd pedállal nem mertem neki menni mert most tanulom használni és nem akartam esni-kelni végig a versenyen.
Köszönöm hogy a lényeget fogjátok meg !

2014.06.08. 20:48:16

@tide900:
Gyerek koromban alig volt olyan falubike, amelyiken a pedáltengelyen kívül lett volna bármi, amire a lábad tehetted. Primán lehetett vele tekerni.
Hánykor volt a rajt? Nem logikus, hogy a rajt helyén aludj. Mi mindig itthonról megyünk a rajthoz, akár hajnali 4-kor, akár délben rajtolunk, akár 3 óra autózást is bevállalva előtte.

Nincs még szükséged spd pedálra, elég, ha egy normális (nem műanyag) taposó pedált teszel fel. Ráadásul sokkal olcsóbb is.

Egy bringával szemben vannak minimum elvárások. Amin műanyag pedál van, csak arra alkalmas, hogy a sarki boltig elgurulj. Onnan törött pedállal is hazatolhatod. Ha ennél messzebb akarsz biztonságosan el- és visszajutni, megfelelően felszerelt, karbantartott kerékpárral kell elindulni. A kerékpár jármű, a pedál az egyik fő alkatrésze.

Miért, mi volt a lényeg? Hogy a futó tempóban tekerés még sok?
Minden évben van McDonnalds bringamánia Balaton kerülés. Javaslom, hogy velük próbáld körbetekerni a Balatont. Van kíséret, szerviz, frissítés, nagyon kényelmes tempóban haladnak, nem kell tonnányi cuccot magaddal vinni.

tide900 2014.06.08. 20:56:28

@kasza003:
Köszönöm az oktató jellegű hozzászólást. Ha te 30 órát tervezel ébren lenni és még sportolni is akkor előtte szívesen kipihened magad , gondolom én.

Azt hogy nekem mire van szükségem eltudom dönteni , spdre van szükségem , 20 éve minimum biciklizek , és nem a boltig járok biciklizni hanem komoly távokra megyek.

Nem az volt a lényeg hogy a pedálom eltört , azt én csesztem el, de nekem már úton volt a váltóbiciklim, nem attól lett feladva a verseny.

üdv

2014.06.08. 21:23:23

@tide900:

Nem kioktatás volt, hanem tanács. Hiába bringázol 20 éve, ha 16 óra alatt sok a 120 km, akkor nincs szükséged spd pedálra. Spd pedál azután kell, ha bőven 10 órán belül meglesz a Balaton kör. Addig az spd felesleges

Amikor 30-40 órát tekerek, többet vagyok ébren. Hiszen oda is kell jutnom a rajtig, és célba érés után haza. A 20 órás tekerés kerül a körítéssel 30 órába. Egy sima 24 órás versenyen is 30 óra fölött kell ébren tölteni. Ezt megszokni része az ultrasportolásra felkészülésnek, és ez a könnyebb része.
A Balaton körbetekerés azért még nem ultrasport :)

Szeretnéd letekerni a Balaton kört. Ez egy tiszteletre méltó cél, ennek eléréséhez javasoltam a McDonalds Balaton kerülést. Lehet ezen megsértődni, de attól még nem kerülsz közelebb a célodhoz. Sajnos csak évente egy McDonalds Balaton kör van, a többi Balaton kerüléshez ajánlott a 10 óra körüli köridő, és lényegesen kevesebb segítséget, szolgáltatást adnak. Sajnos az ideit már lekésted.
Az első Balaton kör különben kevésbé fizikai teljesítmény. Nem testben kell erősnek lenni, hanem fejben, lélekben. Bár kicsit megtöri a testet (még jó nyereggel is), de erősíti a lelket.

tide900 2014.06.08. 21:28:31

@kasza003:
Szerintem tanulj meg egy szöveget értelmezni vagy előbb elolvasni kéne ? Hol írtam azt hogy sok volt fizikailag a 120km? Szerintem sehol. Nem megsértődés csak nem szeretem ha valaki ok nélkül okoskodik, főleg hogy nem ez volt a lényege, nyugodj meg körbe fogom tekerni a tavat az idiota mc verseny nélkül is. pacsi

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.06.08. 22:18:56

Örülök, hogy leírtad. És sajnálom az egészet, a futód helyett is...

Nagy felelőtlenség amit Ádám tesz, ezt a véleményemet előtte is bármikor vállalom. Sajnos, nem csak saját magának okoz vele kárt, nem tesz jót a közösségnek és a sportnak sem ez a hozzáállás.

Futót kísérni nem egyszerű móka, sokat kíván a bringástól is és fontos, hogy mindkét fél pontosan tisztában legyen vele, mit vállal, mit vár el a másiktól. Jelen felállásban te voltál a "kezdőbb", Ádámnak lett volna kutya kötelessége idejében mindent megbeszélni veled (illetve előbb saját magával).

Orsi70 2014.06.08. 23:58:20

Azt hiszem Edit maximalis elismerést érdemel még akkor is, ha néhány témában esetleg ő is javíthatott volna a helyzeten.
De egyértelműen a futót helyezte előtérbe és mindent megtett, hogy sikerüljön a feladat.
Kútvölgyi Andi leírta a lényeget. Nem értem miért, de Ádi mos nem tisztelte eléggé ezt a versenyt!
Ha nem törik el a pedál és van 5*-os szállás .... akkor sem teljesült volna a verseny. És ez NEM Edit hibája volt.
Fura, hogy leakadtok mindenféle apróságon.

Orsi70 2014.06.08. 23:59:41

@kasza003: Szövegértésből, értelmezésből egyes, leülhet! :)))))
Fuss neki még egyszer a beszámolónak!

Orsi70 2014.06.09. 00:03:14

@tide900: És különben is! Miért nem vittél még egy teljes cangát magad után kötve, felkészülve az összes alkatrész tönkremenésére?!?!? :)))
Nem értek a műanyag pedál / SPD vitához, de annyit megértettem, hogy a meglévő adatok elemzése után megfelelő döntést hoztál. Miért kötnek ebbe bele a nagyon okosok?!
Egy dologgal viszont egyetértek: a szállásnak Te is utána nézhettél volna. De azt is értem, hogy a megegyezés szerint ezt a futó intézte.

tide900 2014.06.09. 00:08:51

Tulajdonképpen nem is egy ilyen nagyközönségnek íródott a story, így hát várható volt a hideg meleg és a meg nem értettség.Hangsúlyoznom kell hogy ezt én így éltem meg így láttam nem tudom Ádám mit gondol erről az egészről.

Sokat tanultam ezen a versenyen és ebből a szempontból nem bántam meg. Mindent megtettem amit megtehettem , úgy hogy nulla tudással mentem neki mert nem volt mire alapoznom.

tide900 2014.06.09. 00:13:53

Szállásom volt mehettem volna egy másik helyre , intéztem szállást miután kiderült előtte egy héttel hogy nincs még, viszont nem szerettem volna megbántani Ádámot. Nem tudom hogy mulyaság volt e ez részemről vagy sem , de mivel tudtam másnap futni fog , miért hozzam előző este kellemetlen helyzetbe. Magamból indultam ki, fordított esetben egész éjjel azon kattogtam volna h a kísérőmnek okoztam egy kellemetlenséget.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.06.09. 10:10:38

@tide900: Sok-sok kommunikációs probléma, illetve a tapasztalatlanság. Én sem akarom megbántani egyikőtöket sem, de legyen tanulság, hogy egy ilyen projektet át kell beszélni, különben kavarodás, frusztráció, sértődés lesz belőle.

tide900 2014.06.09. 14:36:11

@Bozót: Mint ahogy említettem én kértem hogy beszéljünk, nem volt rá ideje. Én tanultam belőle hogy nem kisérek ennyire ismeretlenül senkit.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2014.06.10. 12:34:58

@tide900: Oké, értelek :)

(vazz, nincs olyan, hogy "nincs idő" ...akkor chat, telefon, valami...ha fontos egy verseny akkor van rá idő...)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.06.10. 17:07:39

Respect, hogy a körülmények ellenére te nem adtad fel. Sajnos sok olyan sportoló van, akiből hiányzik az alázat. Ádi viselkedése nem ellened szólt, ezek szerint sajnos sem a távot, sem a sportot, de még saját magát sem tiszteli. Az ilyen kasza-féle trollokkal pedig nem érdemes vitázni, mert úgyis mindenbe belekötnek :)
süti beállítások módosítása